پارچه دیواری آرتیمان ارایه | پارچه دیواری - پارچه دیواری ارزان

آرتیمان آرایه در زمینه خدمات و طراحی پارچه دیواری فعالیت دارد.

پارچه دیواری آرتیمان ارایه | پارچه دیواری - پارچه دیواری ارزان

آرتیمان آرایه در زمینه خدمات و طراحی پارچه دیواری فعالیت دارد.

تاریخچه پارچه کشی روی دیوار

تاریخچه پارچه کشی روی دیوار به صورت خلاصه در زیر ارائه شده است. پارچه کشی در قرن ۱۷میلادی با سبک معماری باروک شروع شد. در اواین جایی که پارچه کشی استفاده شد کاخ ورسای بوده که از سال ۱۶۶۰ تا ۱۶۸۰ میلادی ساخته شد. از کشورهایی در اولین سال ها استفاده شد می توان فرانسه ، انگلستان و هلند را نام برد.تاریخچه پارچه کشی روی دیوار بدین گونه بود که نصب پارچه دیواری در خانه های اشرافیان و ثروتمندان انجام میشد که آنها را با مبلمان و پرده خود ست می کردند. امروزه نیز ثروتمندان اروپایی از پارچه کشی روی دیوار توسط نصاب های ماهر انجام می شود.

پارچه دیواری در ایران به سالهای ۱۳۴۵ تا  ۱۳۴۹توسط طراحان و صنعتگران فرانسوی برای کاخ سفید با سلیقه فرح پهلوی انجام شد. جنس پارچه هایی که در کاخ سفید استفاده شد از جنس  نفیس گل ابریشم و تافته بافت فرانسه و انگلستان بوده است.

سبک معماری باروک

باروک روشی است که از اخر سده ۱۶ میلادی در ایتالیا در هنرهای معماری، نقاشی، موسیقی و مجسمه سازی استفاده می شد. بعد از ایتالیا این هنر در دسده ۱۸ میلادی در اروپا رایج شد و به همین ترتیب بعد از گذشت زمان در  آمریکا رواج یافت. از ویژگی های این سبک هنر این است که می توان شکل و طرح های زیادی را خلق کرد. معنی لغت باروکاز واژه بارکو پرتغالی به معنی مروارید صیقل است. در اوایل که این سبک به وجود آمد مورد تمسخر دیگران قرار گرفت زیرا منتقدان عقیده داشتند نباید برای ساخت بنایی از روش و اصول یونانیان و رومیان پیروی کرد.

سبک لویی چهاردهم

در گذشته در میان سبکهای پارچه دیواری که مورد علاقه پادشاهان بود سبک لویی چهاردهم طرفدار بیشتری داشت. یکی از خصوصیت های  با اهمیت سبک لویی چهاردهم حالت کج و عقب مبل ها بود که سبب راحتی بیشترآنها می شد. همچنین پوشش دیوارها در کاخ ها و خانه ها بوسیله پارچه های ابریشمی و تافته استفاده می شد که سبب مجلل وزیبا تر شدن دیوارها می شد.

مزایای پارچه کشی روی دیوار

نصب پارچه دیواری مزایای زیادی دارد که از آن جمله عبارتند از:

  1. زیبایی منحصر به فرد
  2.  دارای طرح و رنگ متنوع و جذاب
  3.  امکان ست کردن دیوارها،مبل ، پرده و …
  4.  آکوستیک بودن (عایق صدا )
  5.  عایق سرما و گرما
  6.  عدم نیاز به زیر سازی برای دیوارهای ترک خوره و آسیب دیده
  7.  امکان تعویض و ترمیم پارچه
  8.  ماندگاری و مقاوم در طول سالها

منبع: تاریخچه پارچه کشی روی دیوار

تلفن اختصاصی:  88376557

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.