پارچه دیواری آرتیمان ارایه | پارچه دیواری - پارچه دیواری ارزان

آرتیمان آرایه در زمینه خدمات و طراحی پارچه دیواری فعالیت دارد.

پارچه دیواری آرتیمان ارایه | پارچه دیواری - پارچه دیواری ارزان

آرتیمان آرایه در زمینه خدمات و طراحی پارچه دیواری فعالیت دارد.

آموزش نصب کاغذ دیواری

در این مقاله کوتاه قصد داریم آموزش نصب کاغذ دیواری را به صورت خلاصه توضیح دهیم و بدانیم نصاب کاغذ دیواری چگونه کاغذ را نصب می کند.

لوازم مورد نیاز جهت نصب کاغذ دیواری، میزکار، چسب مخصوص کاغذ دیواری، چسب چوب، چسب پرایمر، نردبان، قلموی بزرگ نقاشی، کاردک تیز، متر، برس مخصوص کاغذ دیواری، ابتدا می بایست زیرسازی دیوارها را انجام دهیم و پس از زیرسازی دیوار با استفاده از پرایمر، ابتدا طول دیوار را متر می کنیم و به همان مقدار از رول کاغذ دیواری ولی چند سانتی متر بیشتر برای پرتی کار برش می زنیم و سپس سایر رول ها را بر اساس همان رول بریده شده برش می زنیم. پس از ترکیب پودر چسب با آب و تهیه چسب لازم کاغذ ها را بر روی میز کار پهن می کنیم و پشت کار را خوب با قلموی نقاشی چسب مخصوص می زنیم و هر قواره کاغذ دیواری چسب خورده روی هم جمع می کنیم درست مثل یک سفره غذا که در پایان جمع می کنیم.

حالا نوبت به نصب کاغذ دیواری رسیده که می بایست بر روی نردبان رفته و از بالا گوشه های رول را با انگشتان دو دست میگیریم و از چند سانتی متر پایین تر بر روی دیوار قرار می دهیم و روی دیوار می چسبانیم و اجازه می دهیم تا رول کاغذ تا پایین باز شود. حالا می بایست دقت کنیم درزی بین کاغذ ها باقی نماند و برای این کار با ضربه زدن به کاغذ دیواری به سمت چپ و راست قواره ها را با هم تنظیم می کنیم و با برس مخصوص روی کاغذ به آرامی می کشیم تا خوب بچسبد و نیز حبابی از خود باقی نگذارد. سپس با تیغ موکت بری و کاردک چند سانتی متر پرتی هر قواره را با دقت می بریم تا کار شکیل و زیبا شود. از چسب کاغذ دیواری نیز برای گوشه ها و لبه های کار استفاده می کنیم تا خوب بچسبند و از دیوار جدا نشوند. نصب کاغذ دیواری اگر با کمی دقت و علاقه همراه باشد کار چندان دشواری نیست اما نمی توان منکر شد که سختی های خود را نیز دارد.

البته دقت کنید که نصاب کاغذ دیواری این روش را برای کاغذ دیواری های ساده و بدون طرح استفاده می کند. در کاغذ دیواری هایی که طرح های خاصی دارند می بایست دقت کرد که طرح ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند. البته روش کار و ابزار همان است اما در قسمتی که می خواهید رول ها را برش بزنید می بایست قواره اول را برش بزنید و سایر قواره ها را با طرح قواره اولی برش بزنید تا گل های کار یا همان طرح ها در کنار هم قرار بگیرند.

منبع: آموزش نصب کاغذ دیواری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.