پارچه دیواری آرتیمان ارایه | پارچه دیواری - پارچه دیواری ارزان

آرتیمان آرایه در زمینه خدمات و طراحی پارچه دیواری فعالیت دارد.

پارچه دیواری آرتیمان ارایه | پارچه دیواری - پارچه دیواری ارزان

آرتیمان آرایه در زمینه خدمات و طراحی پارچه دیواری فعالیت دارد.

نصب و مونتاژ کابینت

نصب و مونتاژ کابینت

نصب و مونتاژ کابینت شامل مراحلی است که با اشراف به نقش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه و انواع کابینت شامل کابینت MDF ، کابینت چوب، کابینت هایگلاس و … اینک می خواهیم توضیحات کاملی در رابطه با آن تقدیم حضور نماییم.

مراحل نصب و مونتاژ کابینت که به اختصار به آن می پردازیم :

 انتقال قطعات برش خورده به محل مونتاژ و نصب

مونتاژ قطعات و نصب یراق آلات . نصب باکسهای آماده شده در محل طبق نقشه

ریگلاژ دربها و جکها و پایه ها و نصب دستگیره

نصب سینک و هود و گاز صفحه ای و آب بندی توسط چسب مخصوص

تحویل کار به مشتری

نصب کابینت  در محل مورد نظر

نصب کابینت  در محل را می توان به ترتیب زیر انجام داد: 
علامت گذاری بر روی دیوار

نصب اتصالات بر روی دیوار

نصب کابینت

اندازه گیری درب ها نمای اپن و طبقات کابینت ها

برش کاری و لبه چسبانی

لوله گذاری درب ها

نصب درب دست گیره نمای اپن و طبقات کابینت ها

ابزار های مورد نیاز برای نصب کابینت از قرار زیر می باشد:‍

ابزارهای برقی دستی از قبیل : دریل مته های معمولی و مته الماسه جهت سوراخکاری دیوار

پیچ گوشتی برقی یا شارژی جهت باز و بسته کردن پیچ ها

اره فارسی بر جهت ایجاد زاویه برای پروفیلهای مورد استفاده در تاج و زیر چراغی و پاخور

اره عمود بر یا اره چکشی جهت برش وسط صفحه کابینت برای جاسازی سینک یا گاز صفحه ای

اره گرد بر  جهت برش صفحه کابینت و یا برشهای ضروری

مجموعه کمپرسور + میخ کوب بادی + منگنه بادی

ابزار های دستی مانند چکش – گاز انبر- پیچ گوشتی تخت و چارسو – تفنگ چسب آکواریوم – اره آهن بر

مونتاژ و نصب قطعات کابینت

قبل از نصب کابینت و مونتاژ قطعات لازم است تمام سوراخکاریها و ایجاد محل نصب یراق آلات را انجام داد تا پس از مرحله مونتاژ عملیات کار دست گیر نباشد. از جمله این اقدامات سوراخکاری زیرسری طبقات است که همراه با سوراخکاری نصب سقف و کف کابینت به کمک ریل ستونی انجام می گیرد. با استفاده از شابلون این عملیات با دقت بیش تر و سرعت عمل بالاتری انجام می گیرد. برای ایجاد محل نصب لولای کابینت فنردار (لولا گازُری) می توان با انتخاب مته مخصوص لولای کابینت فنردار و نصب آن عمل نمود.

جهت مونتاژ بدنه کابینت می توان از اتصال بیسکویتی و دوبل استفاده کرد. امروزه، بیش تر از اتصال پیچ استفاده می شود ولی اتصال دوبل و بیسکویتی، علاوه بر تمیزی کار، اتصال محک متری را در کابینت ایجاد خواهد کرد.

پس از مونتاژ اسکلت کابینت آشپزخانه، جهت مونتاژ  و نصب کابینت باید ابتدا کاسه لولای کابینت را روی در کابینت نصب نمود. سپس با قراردادن در کابینت در محل نصب در را اندازه گذاری نمود؛ جداکردن برگه لولا و نصب آن روی بدنه کابینت، مجدداً آن را روی لولا نصب می شود.

کشوها، متناسب با نحوه قرارگیری که به صورت تونشسته یا همرو یا بیرون نشسته باشند، اندازه گیری می شوند تا اندازه دقیق در جعبه مشخص گردد. از نظر تکنیک ساخت ممکن است در جعبه دو تکه ساخته شود: یعنی جعبه کشو به صورت ساده ساخته و نصب و جاسازی شود. آنگاه در جعبه نهایی (اصلی) روی در جعبه کاذب (داخلی) نصب گردد.

در مرحله مونتاژ و جازدن کف کشو باید دویدگی کشو گرفته شود؛ یعنی کشو کاملاً گونیایی باشد، سپس چسب و میخ زده شود.

مونتاژ، به دقت زیادی نیاز دارد تا قطعات کاملاً همسطح گردند و کار گونیایی ساخته شود. اگر کارگاه مجهز به تنگ نیوماتیکی باشد می توان قطعات جعبه کشو را داخل دستگاه قرار داد و پس از پایان کار، جعبه کشوی مونتاژ را از دستگاه تحویل گرفت.

برای نصب پایه ها در زیر کابینت باید از لبه کار حدود ۵ سانتیمتر عقب نشست. پس قسمت صفحه ای پایه را باید در محل مورد نظر قرار داد و پس از علامت گذاری و سوراخ کردن، آن را پیچ نمود.

پس از بستن صفحه پایه، قسمت میله پایه که حالت پیچ خور دارد روی صفحه پایه پیچ می شود. برای هر یونیت کابینتی چهارعدد پایه لازم است.

طول این پایه ها کم و زیاد می شود و تا ارتفاع ۱۴ سانتیمتری قابل تنظیم است.

برای نصب کابینت دیواری بر روی دیوار نیاز به اتصالات محکمی است. در سالهای اخیر اتصالات گوناگونی ابداع شده اما متداول ترین اتصال برای نصب کابینتهای دیواری اتصال ۴۵ می‌باشد که می‌توان با چوب یا فلز انجام داد. در اتصال با چوب چوبی با مقطع مستطیلی ۸۰*۱۶ میلی متر و طول دلخواه انتخاب کرده و با برشی ۴۵ در وسط مقطع در جهت طولی تخته آن را دو نیم می کنیم که یکی از آنها بر روی خط های اندازه گذاری شده بر روی دیوار نصب می‌شود و دیگری بر روی کابینت قرار می گیرد.

پس از نصب کابینت های زمینی آنها را با یکدیگر توسط پیچ، فیکس کرده و پس از فیکس کردن آنها به یکدیگر به کمک پایه های کابینت آنها را به صورت تراز تنظیم می کنیم. پس نصب کابینت های زمینی، کابینت های دیواری را بر روی دیوار قرار داده و با یکدیگر فیکس می کنیم.

اندازه گیری درب ها باید به مقدار ۴ تا ۵ میلی متر اندازه ها کوچکتر از عرض واقعی درب باشد این عمل به منظور عمل ریگلاژکاری انجام می‌شود. به طور مثال اگر اندازه پشت عرض کابینت ۵۰ سانتی متر باشد عرض درب ما ۴۹/۵ سانتی متر محاسبه می‌شود. برای اندازه گیری ارتفاع درب ها مانند اندازه گیری عرض درب عمل می کنیم با این تفاوت که ارتفاع درب های کابینت های دیواری و همین طور زمینی باید ثابت باشد.

صفحه کابینت باید به سقف کابینت زمینی پیچ شود تا بتوان آن را عوض کرد. در بعضی موارد مشاهده شده است که صفحه کابینت را به سقف کابینت زمینی با چسب متصل کرده اند. این کار درست نمی باشد چون در صورت بروز مشکل برای صفحه رویی کل کابینت زمینی باید جمع شود.

برای ساخت کابینت در اندازه گیری درب ها باید به مقدار ۴ تا ۵ میلی متر اندازه ها کوچکتر از عرض واقعی درب باشد این عمل به منظور عمل ریگلاژکاری انجام می‌شود. به طور مثال اگر اندازه پشت عرض کابینت ۵۰ سانتی متر باشد عرض درب ما ۴۹/۵ سانتی متر محاسبه می‌شود. برای اندازه گیری ارتفاع درب ها مانند اندازه گیری عرض درب عمل می کنیم با این تفاوت که ارتفاع درب های کابینت های دیواری و همین طور زمینی باید ثابت باشد.

منبع: نصب و مونتاژ کابینت

تلفن اختصاصی:  88376557

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.