پارچه دیواری آرتیمان ارایه | پارچه دیواری - پارچه دیواری ارزان

آرتیمان آرایه در زمینه خدمات و طراحی پارچه دیواری فعالیت دارد.

پارچه دیواری آرتیمان ارایه | پارچه دیواری - پارچه دیواری ارزان

آرتیمان آرایه در زمینه خدمات و طراحی پارچه دیواری فعالیت دارد.

مدل کابینت

امروزه یکی از قسمت هایی که در خانه به دکوراسیون آن اهمیت فراوانی می دهند کابینت آشپزخانه است. طراحان کابینت آشپزخانه انواع مدل کابینت متنوع و فراوانی را وارد بازار کرده اند که هر کدام از مدل کابینت ها زیبایی ها منحصر به فرد خود را دارد و سبب می شود افراد در انتخابمدل کابینت آشپزخانه خود سردرگم شوند و برای نهایی کردن آن زمان زیادی را فکر کنند تا تصمیم بگیرند. با توجه به این که کابینت های هایگلاس، کابینت هایMDF  و … وارد بازار شده اند، مانند گذشته نمی باشد که یکسری مدل کابینت های فلزی از پیش ساخته را آماده کرده باشند و شما مجبور به انتخاب آن باشید؛ بلکه هر جنس کابینت در طرح و رنگ های متنوع را می توان با ایده خوب مدل جدید و متفاوتی از کابینت آشپزخانه را خلق کرد. یکی از نکاتی که طراح باید در نوع کابینت توجه داشته باشد فضا و مدل آشپزخانه است تا بتوان از پرتی های فضا آشپزخانه نیز استفاده کرد. مدل و شکل کابینت ها باید به گونه ای باشد که بتوان تمام وسایل آشپزخانه را در آن قرار داد و همه وسایل جای خود را داشته باشند و چیزی بیرون از کابینت نباشد و آشپزخانه ای منظم و مرتب ایجاد شود.

همچنین طراحی و نصب کابینت باید به گونه ای انجام شود که باعث زیبایی آشپزخانه شود زیرا آشپزخانه قلب خانه است و از تمامی قسمت های خانه قابل رویت است و در دکوراسیون داخلی خانه تاثیر فراوانی دارد.

مدل کابینت ها بستگی به طراحی دارد که برای شما طرح را اجرا می کنند که چقدر ذوق و سلیقه در این کار دارد که بتواند با توجه به فضای آشپزخانه شما بهترین دکوراسیون کابینت را طراحی کند. برای اینکه دکوراسیون کابینت آشپزخانه شما زیبا و هنری باشد. برای اینکه بتوانید کابینت مناسبی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، از شرکت های خدمات کابینت استفاده کنید و از تجربه آنها استفاده نمایید. طراح برای بازدید به محل مورد نظر می رود و اندازه گیری های لازم را انجام می دهد و در صورتی که مدل کابینت خاصی مد نظر شما باشد را برایتان طراحی می کند و به شما مشاوره می دهند که این مدل برای آشپزخانه شما قابل استفاده و برای دکوراسیون داخلی خانه شما بهترین انتخاب است یا خیر؟ زیرا این افراد به غیر از داشتن تخصص در این کار چندین هزار نمونه کار را انجام داده اند و مزایا و معایب مدل کابینت های مختلف را می دانند پس به پیشنهادهای آنها توجه نمایید تا بهترین مدل کابینت را انتخاب نمایید تا پس از خرید و متحمل شدن هزینه از انتخاب خود پشیمان نشوید.

مدل های کابینت

انتخاب متریال نیز در کابینت آشپزخانه تاثیر دارد زیرا ممکن است بعضی از متریال ها را نتوان مطابق طرحی که شما دوست دارید ساخته شود. ممکن است در بعضی مواقع مدل کابینت را در جایی دیده باشید و تمایل داشته باشد آن مدل برای شما طراحی شود در صورتی که زیبایی یک مدل به غیر از متریال استفاده شده و فضایی که آن مدل در آن اجرا شده است نورپردازی است که سبب می شود کابینت ها زیبایی خود را بیشتر نمایان کند و اینکه جنس و رنگ کابینت نیز در روشنایی و تاریکی فضا تاثیر فراوانی دارد زیرا در مدل هایی که از جنس هایگلاس با رنگ روشن  استفاده می شود به دلیل براق بودن سطح آن سبب می شود انعکاس نور بیشتر شود و فضا بزرگتر و پرنورتر به چشم بیاید. در جدیدترین مدل ها از کابینت های سقفی با طول زیاد با توجه به سقف خانه ساخته می شود و طبقات بیشتری را در کابینت قرار دهند و بهینه تر بتوان از آن استفاده کرد ولی برای آشپزخانه های کوچک چنین نمی باشد. کابینت ها را به گونه ای طراحی می کنند تا بتوان وسایلی که استفاده زیادی از آنها نمی شود را بالای کابینت قرار داد. مدل کابینت برای آشپزخانه های مختلف متفاوت است و با توجه به ویژگی های آن فضا طراحی می شود.

انواع مدل کابینت

انواع مدل کابینت

مدل  های کابینت به چندین دسته تقسیم می شود اعم از کابینت های کلاسیک و کابینت های مدرن تقسیم می شوند. اولین نکته ای که در مدل کابینت کلاسیک و مدرن را مشخص می کنند جنس متریال استفاده شده است در کابینت های کلاسیک از جنس چوب یا روکش چوب با مدل های مجلل برای خانه های بزرگ و ویلایی استفاده می شود یکی از ویژگی های مدل کابینت کلاسیک دستگیره های طرح دار و پرزرق و برق است، این مدل کابینت ها دارای ارتفاع کمتر با عمق بیشتر نسبت به کابینت های مدرن ساخته می شوند. بیشتر کابینت های کلاسیک در بالای آنها از مدل های تاج دار ساخته می شود تا کابینت را مجلل و زیباتر نمایان کند. برای کابینت های مدرن از جنس های هایگلاس و نوعیMDF  استفاده می شود با طرح های مدرن و نامرتب ساخته می شود. با توجه به اینکه امروزه بیشتر خانه ها در مساحت کوچک ساخته می شوند و فضای آشپزخانه کم است از کابینت های مدرن استفاده می کنند. انتخاب کابینت کلاسیک و مدرن در درجه اول بستگی به سبک دیگر وسایل منزل دارد اگر سبک آن مدرن است از کابینت های مدرن و اگر کلاسیک است از کابینت کلاسیک استفاده نمایید تا یکپارچه بودن سبک لوازم خانه فضا را زیبا و منظم نمایان شود.

در انتخاب مدل کابینت باید به اینکه بعد از نصب کابینت به راحتی قابل استفاده باشد نیز توجه کرد، زیرا بعضی از کابینت ها در قسمت پرتی قرار می گیرند و باز و بسته کردن درب آنها دشوار است و بهتر است از نوع درب های دیگر استفاده نمایید.

یکی از مدل کابینت های که امروزه طرفدار زیادی دارد کابینت سفید است که زیبایی منحصر به فردی دارد و در کنار زیبایی خود مشکلاتی از جمله تمیز نگداشتن آن نیز وجود دارد. از این نوع مدل کابینت، بیشتر برای آشپزخانه هایی که فضای کوچک با سقف کوته دارن استفاده می کنند تا فضا بزرگتر به نظر آید. در آشپزخانه هایی که از مدل کابینت سفید استفاده می کنند از وسایل رنگ های شاد استفاده می کنند تا فضا دارای هیجان خاصی شود و نیز وسایل آشپزخانه را استیل انتخاب می کنند تا در کنار رنگ سفید تضادی را ایجاد کنند و آشپزخانه زیباتر شود.

منبع: مدل کابینت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.